SEO Copywriting betekent het zakelijk, commercieel en zoekmachinevriendelijk schrijven van webpagina’s met een focus op zoekmachine optimalisatie. De webpagina’s kunnen als doel hebben om meer producten te verkopen, maar ook om de naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten. Door aan ‘’SEO Copywriting’’ te doen worden de webpagina’s dus zoekmachinevriendelijk en intereressant geschreven.
SEO Copywriting zorgt ten eerste, zoals hierboven beschreven, voor meer bezoekers op uw website (de vindbaarheid van de website wordt verbeterd). Ten tweede zorgt SEO Copywriting ervoor dat de bezoekers over gaan tot aankoop van producten. Conversiegerichte teksten communiceren duidelijk wat de onderneming te bieden heeft en presenteert de voordelen van de propositie aantrekkelijk.
Allereerst zal de content van de website grondig geanalyseerd moeten worden op zoekmachinevriendelijkheid. Met behulp van deze analyse zal er prakticshe tips verkregen worden over hoe de content van de website aantrekkelijk(er) gemaakt kan worden voor de zoekmachines en voor de bezoekers. Op basis van deze tips zal de content herschreven of aangepast moeten worden waardoor de vindbaarheid van de website zal verbeteren. Er zijn een aantal levensbelangrijke tips om de content van de website te kunnen optimaliseren (contentoptimalisatie). Hieronder wordt er meer over dit onderwerp beschreven.
Er zijn een aantal levensbelangrijke tips om de content van de website te kunnen optimaliseren. Bij SEO Copywriting zal er bijvoorbeeld rekening gehouden moeten worden met de optimale lenge van de teksten en de keywords die technisch op de webpagina’s worden verwerkt. Denk hierbij onder andere aan: de title tags, H2 tags en de meta tags.
Hieronder worden de beste 10 SEO Copywriting tips opgesomd.
Weet voor wie je schrijft! Dit is één van de beste SEO Copywriting tips die ik je kan meegeven. Uw product of dienst zal nooit verkopen als de copy de doelgroep niet aanspreekt!
Hoeveel woorden moet een webpagina hebben om de vindbaarheid te kunnen verbeteren? Deze vraag wordt vaak aan mij gesteld. Mijn antwoord is dan het volgende. Schrijf lange webteksten! Een webpagina met ongeveer 2200 woorden wordt hierbij niet uitgesloten. Waarom lange teksten? Simpelweg omdat Google en de bezoekers hiervan houden. Langere teksten worden beter gewaardeerd en scoren beter in Google.
Het is erg belangrijk dat de zoekwoorden in de titles (h1 tag, h2 tag) terugkomen. Daarnaast raad ik ook aan om de zoekwoorden zo veel mogelijk linksboven in de tekst te laten voor komen. Meta descriptions zullen ook gebruikt moeten worden. Een meta description is een zin die informatie geeft over een webpagina. Het legt uit waar de pagina over gaat. De zoekwoorden zullen dus ook in de meta description verwerkt moeten worden. Tot slot kan een meta description ook interesse van de gebruiker wekken om door te klikken naar de website.
Voor Google is relevantie erg belangrijk. Hierdoor toont de zoekmachine de meest relevante content aan haar bezoekers. Het is dus belangrijk om de content van de website te ‘’verfrissen’’.
Tot slot is het van belang om de webpagina’s zowel intern als extern met elkaar te linken. Let wel op: de uitgaande linkjes moeten ook daadwerkelijk meerwaarde zijn voor de bezoekers! Controleer dus of de uitgaande link niet in de ”blacklist” van Google staat.
Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, dan kunt u altijd contact met mij opnemen voor Online Marketing advies